Certification Experts

Meer leads & naamsbekendheid in een complexe B2B markt

Certification Experts zet zich internationaal in op het gebied van compliance. Met een meertalige Engels-, Nederlands en Chineestalige website bereiken zij wereldwijd klanten. Inmiddels zijn ze ruim 25 jaar actief op het gebied van productveiligheid.

Diensten: Google Ads & big data analyse
Branche: B2B

De uitdaging: door onderscheidende propositie meer resultaat bij product certificatie

Certification Experts heeft ons benaderd om het rendement van de reeds bestaande Google Ads campagne te verbeteren. Zo waren er diverse Google Ads campagnes actief voor zowel Europese landen als Amerika. Zodoende is de scope qua dienstverlening zeer breed.

Het rendement van de online marketing inspanningen van het vorige online bureau was niet inzichtelijk. Het was onduidelijk hoeveel ‘harde’ conversies er plaatsvonden. Relevantie = key, voor zowel de propositie van de ads, maar ook in de targeting.

Certification_experts

De strategie: doelgroep onderzoek & big data analyse

In plaats van direct aan de slag te gaan, hebben we eerst uitgebreid de tijd genomen om de kenmerken en wensen van de doelgroep beter in kaart te krijgen. Dit door diverse interviewsessies en interne & externe analyses.

Vervolgens zijn we de input uit het onderzoek gaan koppelen aan de online positionering, zowel op de website als in online advertising. Dit heeft ervoor gezorgd dat we een meer relevante boodschap aan specifieke doelgroepen communiceren.

Google Looker Studio dashboards maakt het rendement van de online campagnes beter inzichtelijk. Met behulp van een big data analyse hebben we de eerdere online marketing campagnes geanalyseerd. Deze inzichten hebben we vervolgens gebruikt om een goed beeld te krijgen van de zoekwoorden en om te bepalen op welke vlakken we budget kunnen besparen.

De resultaten: + 313% stijging in MQLs

Het begrijpen van de doelgroep + gewenste identiteit van Certification Experts zorgde voor waardevolle inzichten die direct toepasbaar waren in de nieuwe online campagnes. Met behulp van de big data analyse was het ook mogelijk om de ROI te vergroten.

  • + 313% in maandelijkse conversies
  • Daling van € 75 in kosten per conversie/li>
  • + 420% stijging in CTR/li>
  • + 37% return on investment (door big data analyse)/li>

We geloven sterk in een doelgroep georiënteerde aanpak, zeker in B2B is dit een essentieel onderdeel.

Klaar om te winnen met je bedrijf op zoekmachines en marketplaces?

Plan een adviesgesprek